2022-12-15 09:45Nyheter

Fitness24Seven expanderar med gruppträning i Växjö

Fitness24Seven logo outside gymFoto: Fitness24Seven

Det nya året inleds med att Fitness24Seven öppnar en 1000 kvm stor anläggning i centrala delarna av Växjö. Gymmet kommer att erbjuda träning dygnet runt, funktionell träning, gruppträning, tjejgym och möjlighet till personliga tränare.

Växjöborna får ett gym i toppskick

Gymmet i Växjö, på Västra Esplanaden 5, flyttar till nya, fräscha och moderna träningslokaler på Klostergatan 12–14. Det innebär en uppgradering på över 250 kvm. Gymmet kommer att erbjuda gruppträning, en förmån som alltid ingår i medlemmarnas medlemskap.

Äntligen får vi ett riktigt flaggskeppsgym i Småland. Med över 1000 kvm träningsyta, gruppträning, funktionell träning och X-court. Nu ger vi ännu mer träning för ett riktigt bra pris till Växjöborna, säger Mirela Hodzic, Regional Manager, Fitness24Seven.

X-court för de som gillar utmaningar

Flytten till de nya lokalerna innebär även att Fitness24Seven senaste träningsinnovation X-court kommer att ta plats. X-court är en del i gymmet för de medlemmar som gillar utmaningar. Här finns en mängd nytänkande träningsredskap som utmanar både muskler och hjärna. En utmanande peg wall, boxmaster, Hammer Strenght maskiner, yta för släde och air bikes. På väggen finns en interaktiv vägg där modern teknik blandas med träning.

Detta blir ytterligare ett mervärde för medlemmarna. Ta din träning till nästa nivå med vår innovativa X-court, säger Mirela Hodzic, Regional Manager, Fitness24Seven.

Gymmet i Växjö, på Klostergatan 12–14, öppnar den 2 januari 2023. Under öppningsdagarna, 2-4 januari, kommer såväl gamla som nya medlemmar få testa den nya anläggningen, delta i tävlingar, utlottningar och annat jippo.

Läs mer om Växjö Centrum här.

Mirela Hodzic
Regional Manager Väst