2022-10-07 10:00Nyheter

Fitness24Seven lanserar gruppträning för seniorer

Den 8 oktober lanserar Fitness24Seven ett nytt gruppträningspass för seniora medlemmar. Träningspasset är en mix av träning och umgänge. Äldre är en åldersgrupp som är i stor nytta av träning och fysisk aktivitet. Snart erbjuds gruppträningspasset på flera gym.

Äntligen kan Fitness24Seven lansera ett nytt gruppträningspass för seniora medlemmar. Något som länge varit efterfrågat och som nu är framtaget helt utifrån medlemmarnas behov.

Foto: Fitness24Seven

Gruppträningspasset Strong Senior fokuserar framför allt på balans, koordination, kondition och styrka. Vare sig medlemmen är ny på gymmet eller mer rutinerad så är passet enkelt att anpassa efter förmåga och dagsform. Strong Senior passar utmärkt för medlemmen som vill träna i grupp ledd av en instruktör.

I Strong Senior vill vi ge seniorer möjlighet att träna för att känna sig starkare i vardagen men även att uppleva träningsglädje tillsammans i grupp. Även om träningen är i fokus så är den sociala biten en minst lika viktig del av passet. Därför kommer vi att bjuda på kaffe och frukt med möjlighet till mingel, efter träningspasset, säger Elin Throsell, konceptchef för gruppträning på Fitness24Seven.

Strong Senior lanseras på lördag den 8 oktober på utvalda gym: Eskilstuna C, Sundbyberg, Stockholm Hötorget, Hässleholm, Malmö Dalaplan, Lund C och Kristianstad Lilla Torg. Självklart är alla medlemmar välkomna att testa passet. Som alla andra gruppträningspass ingår Strong Senior i medlemskapet, utan extra kostnad.

Läs mer om Strong Senior här.

Elin Thorsell
Concept Manager Group Training Fitness24Seven