2023-05-16 07:00Nyheter

Nu renoveras sex av Fitness24Sevens gym i Malmö

Renovering av gym Fitness24SevenSnart har Malmö sex nyrenoverade gym. Foto: Fitness24Seven

På anläggningar runt om i Malmö syns blåa fönstervepor med budskapet ”Vi renoverar”. Under våren och sommaren ska sex av stadens Fitness24Seven gym renoveras och uppdateras till gymkedjans 2.0-koncept. Ett stort lyft för de träningssugna Malmöborna.

I staden där allt började

I år är det 20 år sedan grundaren och ägaren Christian Ask öppnade Fitness24Sevens första gym i centrala Malmö. Idag, 20 år senare, finns 22 av landets 170 anläggningar i just Malmö. Nu får sex av dem en ordentlig uppdatering.

- Det är helt klart en glädjande nyhet för alla Malmöbor. I staden där allting började för 20 år sedan tar vi nu tag i renoveringshandskarna och fräschar upp flera av våra gym. Det blir ett stort lyft för alla våra medlemmar, säger Jimmi Lundin, Regional Manager Syd på Fitness24Seven.

Renoveringen innebär en uppgradering till Fitness24Sevens 2.0-koncept. Ny inredning, genomtänkt navigering och smartare placering av toppmodern träningsutrustning. Men grundkonceptet är detsamma.

- Självklart kommer vi fortsätta att ha öppet dygnet runt och du som medlem kan träna på alla våra gym med ett och samma kort. Dessutom ingår gruppträning utan extra kostnad. Till ett riktigt bra pris, säger Jimmi Lundin.

Tjejgym ett lyckat koncept

På nästan alla gym finns det ett separat tjejgym. En avdelning inne på gymmet dit endast tjejer har tillgång. Designat för att tjejer ska kunna känna sig bekväma, träffa träningskompisar och fokusera på att uppnå sina hälso- och träningsmål.

- Vi ser en stor efterfrågan på våra tjejgym och det är något som verkligen uppskattas av våra kvinnliga medlemmar. En unik produkt som vi är nästintill ensamma om att ha i Skåne, säger Jimmi Lundin.

Ett lyckat öppningsevent

I fredags, den 12 maj, öppnades dörrarna till det första av de sex renoverande gymmen. Malmö Dammfri var först ut och öppningsfesten blev en succé.

- Vi fick superfin respons från våra medlemmar som tyckte renoveringen har blivit väldigt bra. Många av våra stammedlemmar var på besök direkt när dörrarna öppnades och ville testa våra nya maskiner och redskap, säger Jimmi Lundin.

Imorgon, den 17 maj, öppnar Malmö Nydala. I början av sommaren öppnar även Malmös mest centrala gym med tillhörande gruppträning upp för träning igen, mitt på Lilla Torg. Malmö Lorensborg och Malmö Segevång öppnar i mitten av juli. Strax efter sommaren öppnar även Malmö Triangeln på nytt.

Såväl nya som gamla medlemmar samt media är välkomna att besöka gymmet under öppningsdagarna.

Läs mer om Fitness24Seven renoveringar, nya gym och planerade öppningsdagar här.

Jimmi Lundin
Regional Manager Syd