2022-02-23 06:00Pressmeddelande

Äntligen öppnar Fitness24Seven gym i Frölunda

Fitness24Seven öppnar äntligen gym i Göteborg Frölunda. Gymmet blir stadens första X-court gym. Fitness24Seven öppnar äntligen gym i Göteborg Frölunda. Gymmet blir stadens första X-court gym.

Fitness24Seven har länge letat efter den perfekta platsen i Frölunda att öppna upp ett gym. Nu är platsen funnen och den 24 februari öppnas dörrarna till Göteborgs första X-Court gym.

Fitness24Seven är en av Sveriges snabbast växande gymkedjor med ett flertal nya öppningar av gym under våren 2022. I Göteborg finns närmare 15 Fitness24Seven-gym strategiskt placerade, ofta nära spårvagn eller busstation.

Den 24 februari öppnar Fitness24Seven Göteborgs första X-court gym på Lergöksgatan 6 i Frölunda. Med en yta på strax över 750 kvm erbjuder gymmet avdelningar för konditionsträning, styrketräning, personlig träning, tjejgym samt yta för funktionell träning (x-court). X-courten är en del av gymföretagets senaste 2.0-koncept med ny inredning, genomtänkt navigering och smartare placering av utrustning.

Träning på medlemmarnas villkor

Fitness24Seven vill erbjuda träning på medlemmarnas villkor. Alla ska ha en möjlighet att träna, när som helst på dygnet, och så nära hemmet eller arbetsplatsen som möjligt. Allt till ett attraktivt pris.

Med tanke på den stora efterfrågan av ett Fitness24Seven-gym i Göteborg Frölunda är det med stor glädje att behovet äntligen kan bemötas.

Vi är stolta att få välkomna Frölunda till Fitness24Seven-familjen, och framför allt erbjuda fler västkustare möjligheten att njuta av ett gym som verkligen är helt på deras villkor. Vår vision är att alla ska ha råd att träna, när de vill, hur de vill, säger Mirela Hodzic, Regional Manager Fitness24Seven.

Den stora öppningsfesten drar i gång torsdagen den 24 februari kl.12.00 och välkomnar såväl gamla som nya medlemmar. Under öppningsdagarna kommer Fitness24Seven att tävla ut årskort, bjuda på dryck och tilltugg samt anordna andra aktiviteter.

För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Vi är därför måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Våra gym är öppna för alla våra medlemmar, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i vårt medlemskap, helt utan extra kostnad. Fitness24Seven är en av Europas snabbaste växande gymkedja. Vi riktar oss till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte ska kosta en förmögenhet. I dagsläget har vi fler än 250 anläggningar i 5 länder - Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand.

Mirela Hodzic
Regional Manager Väst