2023-11-24 06:00Pressmeddelande

Fitness24Seven springer för en värld fri från hunger

Running For Zero Hunger. A charity event held by Fitness24Seven. Running For Zero Hunger. Bild: Fitness24Seven

Snart är det dags för Fitness24Sevens årliga evenemang Running For. För varje kilometer en medlem springer, cyklar, ror eller går, skänker Fitness24Seven 1 € till förmån för välgörenhet. Årets tema är Running For Zero Hunger – ett ämne som är viktigare än någonsin.

Varje år sedan 2014 arrangeras Running For – ett 24 timmars event där gymkedjans medlemmar kan springa, cykla, ro eller gå för att samla ihop kilometrar till förmån för en välgörenhetsorganisation. Året tema är Running For Zero Hunger.

En värld fri från hunger är inte omöjligt men tyvärr är det ett stort problem i många länder, och med pågående konflikter runt om i världen är det viktigare än någonsin att hjälpa dem som behöver hjälp. Därför väljer vi att skänka den totala summan från evenemanget till The Hunger Project, säger Christian Ask, ägare och grundare av Fitness24Seven.

The Hunger Project är en organisation som arbetar för en värld fri från hunger och fattigdom genom olika program, utbildningar, mikrolån och entreprenörskap - med särskilt fokus på jämställdhet.

Fitness24Sevens årliga satsning för att samla in pengar och uppmärksamma en global samhällsaktuell fråga är för oss otroligt inspirerande. Det visar verkligen att vi alla kan bidra till att skapa positiv förändring. Att The Hunger Project dessutom är förmånstagare i år känns såklart extra roligt. Vi hoppas att så många som möjligt väljer att delta i eventet, säger Malin Flemström, VD på The Hunger Project.

Evenemanget äger rum på utvalda gym i Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Från kl. 12:00 den 14 december och 24 timmar framåt är det full aktivitet på gymmen Malmö Värnhem, Göteborg Ullevi, Luleå Centrum, Lund Centrum samt Stockholm Hötorget i Sverige.

Personal från Fitness24Seven kommer att vara på plats under dagarna för att registrera alla kilometrar som medlemmar samlar på sig. Samtliga insamlade kilometrar omvandlas till euro och doneras sedan vidare.

Läs mer om The Hunger Project och deras betydelsefulla arbete här: https://thehungerproject.se/

För oss är det enkelt - oavsett vem du är ska du ha möjlighet att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt unika koncept gör det möjligt för alla medlemmar att träna när som helst på dygnet, och så nära hemmet eller arbetsplatsen som möjligt - till ett attraktivt pris. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet helt utan kostnad. Välkommen till Fitness24Seven.

Clara Wikekall
Marketing Manager Sweden and Norway