2023-12-11 05:15Pressmeddelande

Nytt koncept lanseras när Fitness24Seven Malmö Kronprinsen öppnar

Fitness24Seven Logotyp long

Den 27 januari slår dörrarna upp för Fitness24Sevens 23:e gym i Malmö. Gymmet i skyskrapan Kronprinsen blir över 1050 kvm stort och dörrarna hålls öppna för träning dygnet runt. Dessutom lanseras en ny, trendig träningsyta.

I år är det 20 år sedan det första Fitness24Seven-gymmet öppnades och då i Malmö Rörsjöstaden. I januari 2024 öppnar Fitness24Seven sitt 23:e gym i Malmö.

Multifunktionell träningsyta

Malmö Kronprinsen blir ett gym på över 1050 kvm med allt från modern träningsutrustning, konditionsmaskiner, gruppträning, tjejgym till en helt ny träningsyta - multifunctional area

Vi har kollat på hur marknaden ser ut och vilka trender som råder, och det är tydligt att funktionell träning, fria vikter och HIIT blir mer och mer aktuella träningsformer. Därför satsar vi nu på en större yta i gymmet där endast kreativiteten sätter gränser. Ytan öppnar upp för de som vill träna med fria vikter under rusningstid, med en större yta för funktionell träning. Dessutom kan vi erbjuda HIIT-pass på ytan, säger Jimmi Lundin, Regionchef på Fitness24Seven.

Utanför Fitness24Seven Malmö Kronprinsen, under renovering.
Foto: Fitness24Seven

Allt större fokus på digital inpassering

Under hösten och vintern uppgraderar Fitness24Seven till mobil inpassering på samtliga gym i Sverige, Norge och Finland. Den nya inpasseringen skapar en smidigare och säkrare träningsupplevelse för alla medlemmar. Appen är allt som krävs för att ta sig in- och ut från gymmet.

Mobil inpassering möjliggör för nya medlemmar att teckna ett medlemskap precis utanför gymmet, och sedan gå in för att börja träna direkt. Nu behöver nya medlemmar inte längre vänta på att gymmet ska vara bemannat, vilket skapar en smidigare träningsupplevelse, säger Jimmi Lundin, Regionchef på Fitness24Seven.

Som vanligt kan Fitness24Sevens medlemmar träna dygnet runt, med tillgång till alla gym, obegränsat för under 300 kr i månaden. Väljer man att endast träna under natten eller dagtid, är priset från 99 kr i månaden.

Malmö Kronprinsen öppnar den 27 januari 12:00 och såväl nya som gamla medlemmar är välkomna förbi och kolla in det nya gymmet, signa upp för ett medlemskap eller riva av ett svettigt träningspass.

För oss är det enkelt - oavsett vem du är ska du ha möjlighet att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt unika koncept gör det möjligt för alla medlemmar att träna när som helst på dygnet, och så nära hemmet eller arbetsplatsen som möjligt - till ett attraktivt pris. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet helt utan kostnad. Välkommen till Fitness24Seven.

Jimmi Lundin
Regional Manager Syd