2022-12-16 11:55Pressmeddelande

Fitness24Seven donerar över 150 000 kronor till kvinnliga rättigheter

Den 29 och 30 november sprang, cyklade och rodde flera hundra medlemmar på gym i Sverige, Norge, Finland, Thailand och Colombia – med ett gemensamt syfte. Varje insamlad kilometer omvandlades till pengar till förmån för kvinnors rättigheter. Över 14 000 kilometer samlades in på konditionsmaskinerna under event.

För nionde året i rad arrangerar Fitness24Seven eventet Running For, vars syfte är att springa, cykla eller ro in pengar till förmån för en välgörenhetsorganisation. Årets tema var Women’s Rights. För varje insamlad kilometer, skänker Fitness24Seven 1€ till organisationer som arbetar med kvinnors rättigheter.

Den 29 och 30 november samlades över 14 000 kilometer in på konditionsmaskinerna på gymmen under eventets två dagar. Sammanlagt landade det på 14 231 euro som nu skänks till organisationer som arbetar för att öka jämställdheten och stärka kvinnor och flickors mänskliga rättigheter, bland annat UN Women.

Det är otroligt kul att vi tillsammans med våra medlemmar lyckats samla in så många kilometrar, och i slutändan så mycket pengar till denna aktuella och viktiga fråga. För oss är det en självklarhet att alla människor har ett lika stort värde, säger Christian Ask, grundare och ägare av Fitness24Seven.

Pengarna doneras bland annat till UN Women. Organisationen driver ett flertal projekt, allt från kvinnors ledarskap och politiska deltagande, ekonomisk stabilitet hos kvinnor till manifestationer mot våld mot kvinnor och trygghet för kvinnor och flickor.

Läs mer om UN Women och deras arbete här: https://www.unwomen.org/en/what-we-do

För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Vi är därför måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Våra gym är öppna för alla våra medlemmar, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i vårt medlemskap, helt utan extra kostnad. Fitness24Seven är en av Europas snabbaste växande gymkedja. Vi riktar oss till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte ska kosta en förmögenhet. I dagsläget har vi fler än 250 gym i 5 länder - Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand.

Cecilia Kellgren
Global Marketing Director